Kjøpsbetingelser

Innledning

Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av Avtaleloven, Forbrukerkjøpsloven, Markedsføringsloven, Angrerettsloven og Ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter. Salg av varer i nettbutikken gjelder kun til Norge. Alle priser oppgitt i nettbutikken er i norske kroner og inkludert 25% merverdiavgift. 

Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos A.F.Wigen AS.

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom A.F.Wigen AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos oss.

Avtalen er likevel ikke bindende dersom det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selger eller kjøper, og den andre part burde ha innsett at det forelå en slik feil. F.eks dersom en vare ikke har pris. Vi tar også forbehold om eventuelle fargeavvik mellom produkt og produktbilder vist på nettsiden. 

Partene

Selger:

A.F.Wigen AS
Org.nr: NO 985 834 997 MVA
Munkegata 50
7011 Trondheim
Tlf: 73 52 19 45 
E-post: shop@wigen.no

Åpningstider kundeservice og butikk: 
Mandag-fredag: 10:00-17:00
Torsdag: 10:00-18:00
Lørdag: 10:00-16:00
Søndag/helligdager/offentlige fridager: stengt

Kjøper:

Kjøper er den forbruker som gjennomfører kjøpet, og betegnes heretter som kjøper/kjøperen.

Betaling

Hos oss kan du velge mellom følgende betalingsmetoder:
 

1) Kortbetaling

Benytter man debet- eller kreditkort trekkes kjøpesummen samme dag.
 

2) Klarna Faktura

Motta varen først og betal senere. Du vil motta faktura på mail når varen sendes fra oss. Faktura forfaller etter 14 dager. 
 

3) Klarna Delbetaling eller konto

Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn i bestillingen. 

 

For å handle i nettbutikken må man være over 18 år.

Levering/frakt

I vår nettbutikk kan du velge mellom tre leveringsmetoder:

 

1) Hent i butikk - A.F.Wigen i Munkegata 50, 7011 Trondheim

Vi tilbyr våre kunder å hente varene selv i vår butikk i Trondheim uten tillegg i prisen. 

 

2) Pakke til hentested med sporing

Du vil motta en hentemelding på sms/e-post/app og henter pakken på post i butikk eller postkontor.

Vi har fast frakt på kr 99.

Leveringstid er 4-7 virkedager (mandag-fredag), avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres og om varen er på lager. I spesielle perioder i løpet av året vil sendingstiden kunne øke på grunn av f.eks. Black Friday og juletrafikken (ekstraordinære pakkevolumer). Forsendelsen kan spores underveis.

 

3) Hjemlevering med sporing 

Du kan også velge å motta pakken rett på døren med sporing. Pakken blir levert hjem mandag-fredag på dagtid mellom kl. 08-17 eller kveldstid mellom kl. 17-21 basert på postnummer. Du vil varsles to ganger på SMS mens pakken er underveis. På kveldstid ringer sjåføren 30-60 min før pakken blir levert. 

Her har vi også fast frakt på kr 199.

Leveringstid er 4-7 virkedager.

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han har fått varene levert som beskrevet i punktet Levering/frakt. 

Angrerett/bytte/retur

I henhold til angrerettloven har du 14 dagers ubetinget angrefrist fra dagen du mottar varen. Skulle fristen være ute vil varen returneres til kunde med et fraktgebyr. Det er mulig med retur til vår fysiske butikk i Trondheim uten gebyr. 

Angrerettskjema følger alle bestillinger, og det er ønskelig at dette benyttes. Frakt og andre returkostnader ved benyttelse av angreretten må kjøper selv stå for. Ved retur forutsettes det at varen er ubrukt og at opprinnelig emballasje ikke er brutt.

For uavhentede varer som sendes tilbake til oss, blir kunden belastet med returfrakt og et gebyr på kr 250 som går til å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med frakt/ekspedisjon, samt påløpte renter og gebyrer ved fakturakjøp. 

Angre- og bytterett gjelder ikke for:

  • forseglede varer hvor forseglingen er brutt.
  • varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker (f.eks dyner, puter).

Ved spørsmål om angrerett eller retur, ta kontakt med oss via epost (shop@wigen.no).

Forsinkelse og manglende levering

Det kan forekomme forsinkelser ved større kampanjer (som f.eks Black Friday) og ved hektiske perioder (f.eks juletider). Forsinkelsene kan skyldes stor pågang hos vår transportør eller stor pågang hos oss. 

Hvis vi er utsolgt for varen som er kjøpt, tar vi kontakt med deg via epost.  

Mangel ved varen - reklamasjon/garanti

Når du mottar varen bør du sjekke at det ikke er synlig skade på emballasjen. Ved en eventuell skade på varen gir du beskjed direkte til distributøren der du hentet pakken. 

I forbrukerkjøpsloven er hovedregelen at reklamasjonsfristen er 2 måneder etter at man faktisk oppdaget mangelen. Gi oss derfor beskjed så raskt du oppdager feilen. Vi vil da forsøke å utbedre feilen ved varen.

Reklamasjon må skje senest 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere 5 år. 

Ved reklamasjon trenger vi at du sender oss følgende informasjon på epost (shop@wigen.no):

  • ordrenummer 
  • bilde som viser mangelen